niedziela, 18 listopada 2018

Mój ogród jesienią

Witam Kochani. Jesień trwa, choć dziś poprószył pierwszy śnieg... Tegoroczna długa kolorowa i ciepła, że nie sposób nie poświęcić jej kilku wspomnień. I choć liści sporo do sprzątania to jednak bez nich byłaby nijaka.

Zapraszam na krótki film LINK


Poniżej na zdjęciu irga błyszcząca, krzew uwielbiany przez ptaki. Polecam także niezwykle barwne berberysy!

Irga błyszcząca od wiosny po lato ma zielone błyszczące liście, które jesienią są niezwykłe, mocno kolorowe. Jest to nieduży krzew dorastający do ok. 1 metra.
Podobne ogniste barwy prezentują klony, tawuły, aronie, borówki, azalie, berberysy. 

Sprzyjająca aura pozwalała długo cieszyć się kwitnieniem róż, lawendy, onętków, werbeny, petunii, pelargonii, jak i powtórnym kwitnieniem np: niskich odmian goździków. Nadal pięknie pysznią się kule hortensji - u mnie w odcieniach niebieskiego, fioletu lub różowo - herbaciane. Jesienny ogród to przede wszystkim astry.











Ciekawa jestem Kochani, jakie rośliny jesienią Waszym zdaniem są najpiękniejsze.
Pozdrawiam Weronika

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię kosmosy i astry jesienne. Piękne zdjęcia :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie w Twoim ogrodzie jesienią! Ja najbardziej lubię hortensje. Ich kwiaty suszę i robię bukiety.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. W swoim ogrodzie wykorzystałam regały mobilne ze strony http://nedcon.pl/produkty/regaly-mobilne/ do zrobienia ruchomych kwietników, które moge sobie przestawiać w zależności od tego jak mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny ogród i jestem zdania, że fajnie jest mieć takie miejsce. Ja również jestem zdania, że warto jest zbierać wodę deszczową do ogrodu. Bardzo fajnie ten proces został opisany w https://www.dostudni.pl/zbieranie-deszczowki-i-wod-roztopowych-dla-celow-domowych-i-do-uprawy-roslin,b73.html i jestem przekonany, że warto jest to robić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie samo utrzymanie ogrodu we właściwej kondycji jest niezwykle ważne. Dlatego moim zdaniem bardzo istotne jest to jak go podlewamy. Jak czytałam na stronie https://wbudowie.pl/jaka-pompe-do-nawodnien-wybrac to właśnie fajnie jest wybrać dobrą pompę do nawodnień. Tym bardziej jeśli zbieramy wodę deszczową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę powiedzieć, że jeśli chodzi o jesień to jest również fajna pora na prace ogrodnicze. Natomiast wcześniej latem czy wiosną należy także pamiętać o podlewaniu. osobiście polecam systemy nawadniania od https://www.podlane.pl/ dzięki którym na pewno samo podlewanie będzie o wiele milsze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Profesjonalne maszyny rolnicze też mogą się przydać. Warto więc wiedzieć, gdzie najlepiej ich szukać. Polecam rzucić okiem na ofertę firmy Agrihandler.

    OdpowiedzUsuń

Pytaj, oceniaj i doradzaj ...