Relaksujący ogród i dom...: Szalik-komin zapinany na drutach prosty wzór

wtorek, 1 grudnia 2015

Szalik-komin zapinany na drutach prosty wzór

Witajcie Kochani. Kilka dni temu skończyłam obiecaną robótkę - komin zapinany pasujący do czapki, o której to wykonaniu pisałam post wcześniej. Taki komin można oczywiście zszyć i przekładać ósemką przez głowę, ale w mojej wersji też dokładnie otuli szyje - tak jak chcemy a w razie ocieplenia łatwo go poluzować przy pomocy broszki.



Szalik robiłam tym samym wzorem, co czapkę LINK bez dobierania i gubienia oczek, więc bardzo prosto a efekt moim zdaniem bardzo ładny i funkcjonalny. Nabrałam 150 oczek. Włóczka 4 mm, druty 5 mm. Pierwsze 2 rzędy od dołu oczka prawe. Od 3 do 13 rzędu dżersej zwykły, jak przy czapce, 4 rzędy dżersej odwrócony, 7 rzędów dżersej zwykły, 4 rzędy dżersej odwrócony-dwa ostatnie powtarzam przemiennie ( w sumie 7 rzędów odwróconych i 8 rzędów dżerseju zwykłego, co pozwoli uzyskać efekt, jak na zdjęciu). Dół robótki zakładam od góry. Boki układają się w ładną 
harmonijkę, jak i całość.


Jeśli chcecie uzyskać typowy komin, zszyty na bokach i układany ósemką na szyi, trzeba zacząć robótkę od nabierania oczek w ilości około 200 dla włóczki 4 mm. Dobry sklep z włóczkami podaje ile oczek mieści się w próbce o szerokości 10 cm.
Życzę miłego robótkowania
Pozdrawiam Weronika


2 komentarze:

Pytaj, oceniaj i doradzaj ...