czwartek, 4 października 2012

Grzybowy zawrót głowy - pożyteczne hobby


 Podgrzybki


Wiosna wybucha świeżą zielenią, zapachem kwitnących drzew i krzewów, lato rozpieszcza nas ciepłem i owocami a kolorowa jesień wabi do lasu na grzyby. 

Rola grzybów w diecie

Opowieści o ciężkostrawnych właściwościach jadalnych grzybów są mocno przesadzone. Grzyby, zwłaszcza maślaki, podgrzybki, borowiki są niezwykle smaczne i zdrowe. Dalekowschodnie antyrakowe shitake (zawartość selenu w grzybach hamuje rozwój i powstawanie komórek nowotworowych) podbijają rynek na całym świecie. Niewielkie drożdże, które w cieple rozmnażają się błyskawicznie, dostarczają mnóstwo, wzmacniających witamin z grupy B.(drożdżowe wypieki są smaczne i zdrowe, zdrowsze od tych, przygotowanych na proszku do pieczenia). 
Chleb na drożdżach jest równie dobry, jak ten na zakwasie, zwłaszcza z domowej piekarni a do tego łatwo się go przygotowuje. Spożywając drożdże należy pamiętać, by były sparzone, (na przykład w gorącym mleku), w temperaturze powyżej 80 stopni C. Kuracja drożdżowa ma zastosowanie w wielu dolegliwościach, zwłaszcza w obniżonej odporności, skłonności do przeziębień, owrzodzeń i ogólnemu osłabieniu
Oprócz bogatego składu minerałów i cennych witamin, grzyby posiadają wyjątkowe walory smakowe. Susz grzybowy, dodawany do potraw,  zapewnia nam przez całą zimę apetyczne obiady i przystawki. Znane wszystkim  pierogi z kapustą i grzybami, grzyby w cieście, pizza dania mięsne, wzbogacone grzybami, pizza i wiele innych smakołyków z ich dodatkiem, poprawia znacznie nastrój, podnosi odporność i obniża ryzyko nowotworów. 
Grzybobranie to wielka przyjemność. Początkujący powinni zbierać wyłącznie popularne podgrzybki, maślaki, borowiki, unikając grzybów blaszkowych, na których trzeba się dobrze znać, zanim trafią na nasze stoły. Mylenie arcysmacznej kani z silnie trującym muchomorem sromotnikowym, to brak podstawowej wiedzy i odpowiedzialności...
Brak mi słów...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pytaj, oceniaj i doradzaj ...